کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور در مدارس کشور | تدبیر وزارت آموزش و پرورش برای کمبود نیروی انسانی-راهبرد معاصر

کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور در مدارس کشور | تدبیر وزارت آموزش و پرورش برای کمبود نیروی انسانی

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید مدارس کشور با کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور روبرو است و نیازمند این تعداد معلم پرورشی هستند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 11
کد خبر: ۲۵۴۰۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی روز یکشنبه در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی کتاب نوش در شهرکرد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور در قالب نومعلمان جذب آموزش و پرورش خواهد شد.

به گفته وی، در افق چهار ساله ۴۴ هزار نفر جذب حوزه پرورشی خواهد شد و کمبود نیرو در حوزه پرورشی کم خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و منابع مالی در آموزش و پرورش و حوزه مشاوره و پرورشی گفت: امروز یکی از جدی‌ترین مشکلات در مدارس مساله برنامه درسی و پیوند برنامه آموزش و پرورشی است.

پورثانی افزود: برای نهادینه کردن حوزه پرورشی در مدارس باید مسائل پرورشی وارد متن اصلی آموزش و پرورش شود و این تلفیق بین آموزش و پرورش می‌تواند نسخه علاج این کمبود معلم پرورشی در مدارس باشد.

۱۵ هزار دانش‌آموز آماده سفر زیارتی پیاده‌روی اربعین

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین پیش‌بینی شده امسال ۱۵ هزار دانش‌آموز به کربلا اعزام شود.

به گفته وی، برای این ایام در ۶ مرز کشور موکب‌های دانش‌آموزی فعال می‌شود و در هر پایگاه طرح تابستانی نیز طرح "هر مدرسه، یک موکب" در حال اجراست.

وی افزود: در ایام اربعین در کشور عراق نیز موکب‌های دانش‌آموزی پیش‌بینی شده و تولید محتوا از جمله سرود دانش‌آموزی تدارک دیده شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده